Vormel-1 uudised

Austraalia GP läbi aegade
Algamas on järjekordne vormel 1 hooaeg ja nagu paljud on harjunud, jällegi Austraalia GP'ga. Kuid mitte alati pole see nii olnud.

Algus

Esmakordselt peeti Austraalia GP nimelist võistlust alles 1985. aastal ning selle ajalugu pole eriti pikk, kui kõrvale seada sellised legendaarsed GP võistlused nagu Monaco või Monza. Rajaks oli siis Adelaide tänavaringrada mis ei olnud küll mitte nii kitsas ja eksimusi mitteandestav kui Monte Carlo tänavarada, kuid võrreldes ülejäänud kalendriga ikkagi teisest klassist. Rada ääristavad betoon ja metall piirded olid kohati otse raja ääres, reeglina puudusid ohtusalad ja kummidest laotud pehmendused, muutes nii iga pisema eksimuse katastroofiks.



Legendid

Austraalia lülitus GP tsirkusesse aastal 1985, olles kalendris viimane võistlus, loogiliselt võttes oleks pidanud seal selgitatama ka igal aastal maailmameister, kuid nii juhtus see ainult aastatel 1986, kui tiitli pärast heitleisid Alain Prost ja võimas Williamsi duo Nigel Mansell ja Nelson Piquet, veel sai kängurumaa otsustava rolli tiitliheitluses traagilisel 1994. hooajal kui omavahel sõitsid kokku Michael Schumacher ja Damon Hill otsustades nii tiitli saatuse.



Uus algus

Kõik muutus aastal 1996. kui mõne aastase lobitöö tulemusena kolis GP hoopiski Adelaide'st Austraalia ühte suurimatest linnadest, Melbourne'i ning koos sellega vahetus ka etapi toimumise koht kalendris, liikudes nüüd paljudele harjumuspärasele esimesele positsioonile andes igal aastal stardipaugu kogu võistlushooajale, erandina saab välja tuua ainult 2006. aasta kui Rahvaste Ühenduse Mängude võõrustamise tõttu tuli GP toimumine edasi lükata, olles nii nimekirjasse kolmas. Kui 1995. aastal Mika Häkkinen Adelaide'is raske avarii tegi sai varem langetetatud otsuse õigsus kinnitust ning järgmise aasta hooaja stardipauk sai alata suurema kriitikata. Uus Melbourne rada oli palju laiem, sarnaselt Adelaide'iga olid rajapiirded sõitjate trajektoori läheduses ainult sirgetel, kurvilistesse lõikudesse olid rajatud suured liivaväljad, muutes nii sõitu ohutumaks. Juba esimesel aastal õnnistati uued ohtusalad sisse, Jordan'i piloot Martin Brundle tegi teiste pilootide kaasabil hirmuäratava õhulennu maandudes liival, kõigi üllatuseks astus mees rusudeks muutunud masinast omal jalal välja.

09.03.2008 14:23 | Kommenteeri
Piquet: Ma ei pea Fernando't alistama
Nelson Piquet juunior on eitanud, et tema eesmärgiks 2008. hooajal on iga hinna eest parem olla oma meeskonnakaaslasest. Brasiilasest uustulnuk on tiimikaaslaseks kahekordsele maailmameistrile Fernando Alonso'le, viimasel oli just aasta eest tõsine võitlus eelmise leivaisa McLaren'i juures kollanokk, Lewis Hamilton'iga, millest kokkuvõttes väljus võitjana britt.

Seevastu laidab Piquet maha idee nagu oleks ta sarnases olukorras Heikki Kovalinen'iga kellel tuli rinda pista tiimisiseses heitluses Giancarlo Fisichella'ga. "Fernando ei ole see keda ma pean alistama - seega on mul väiksem pinge kui oli Heikkil aasta eest, kes pidi ennast igatpidi tõestama pealikele lahkuva Giancarlo Fisichella vastu" ütles Piquet Sunday Express'ile.

Piquet, Renault testisõitja eelmisel aastal, möönis, et Kovalainen võeti meeskonda just eesmärgiga, et alistaks Fisichella. "Flavio tahtis, et ta alistaks Giancarlo, sest ta arvas, et Heikki on palju parem kui itaalane ja ta ongi, kuid asjad ei lähe alati nii nagu soovitud," lisas ta.

Piquet avaldas, et talle ei ole antud tiimiboss Flavio Briatore poolt antud sarnaseid korraldusi. "Kui ma alustan Fernando'ga ratas rattas võitlust siis teeb tema sama ning see muudab kõik segaseks."

Piquet süüdistas Alonso't 's taolisse olukorda laskumises Hamilton'iga McLaren'i bossi Ron Dennis'e tagakihutamise tulemusena. "Fernando'l oli eelmisel aastal hullumeelne boss kes tegi pööraseid otsuseid, meil on palju rahulikum ülemus," ütles ta.
09.03.2008 13:51 | Kommenteeri
Brawn ootab põnevusega hooaja algust
Honda F1 meeskonna uus direktor Ross Brawn ütleb, et ta ei suuda algava hooaja avastarti ära oodata, et näha kus maal ollakse pärast viimast rasket talveperioodi privaattesti.

"Me oleme teinud kindlat edasiminekut uue autoga sellest ajast saadik kui me seda jaanuari alguses esitlesime," ütles Brawn. "Praktiliselt kõik aerodünaamilised ja mehaanilised detailid on uuendatud ja kui me testisime autot eelmisel nädalal Melbourne seadistustes oli näha selget edasiminekut eelnevaga. Nüüd tuleb ainult ära oodata võistlus, et näha selle suutlikust võistlusolukorras ja võrrelda edasiminekut konkurentidega."

"Me peame stabiilselt edasi liikuma ja meie esimene eesmärk on täiustada autot igal võistlusel," lisas ta.
09.03.2008 12:05 | Kommenteeri

Vaata lisaks

info@vormel-1.ee | Vormel-1.ee 2020

Teine Maailmasõda | Pistik.net | BMW M3 | LondonTown | SuseLinux | Uusveeb | FirefoxInfo | Emol | Emol Planet | SkateMag.ee | Ex/treme | Ralli & WRC | Jalgpall | Tihend | Silver | Sporditurg.ee | BZB Cabin and sauna